Mały ZUS plus – dla kogo jest to pomoc?

0
Mały ZUS

Mały ZUS plus jest to propozycja nowej ulgi ubezpieczeniowej dla przedsiębiorców. Jednak nie każdy, może z niej skorzystać. Dowiedz się, i jakie należy spełniać warunki, aby móc ją dostać. Inicjatywam Mały ZUS plus wszedł w życie 1 lutego 2020 roku. Jest to sprawa nowa. Osoby, które prowadzą działalność gospodarczą i spełniają warunki tego programu, mogą bez problemu z niej skorzystać.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/maly-zus/

Dla kogo przeznaczony jest Mały ZUS?

Obniżki na składki ubezpieczeniowe przecinek i społeczne Mogą skorzystać przedsiębiorcy, których przychód nie przekroczył 120 tys. w 2019 roku.

Od przychodu nie możemy odjąć opłacanych składek Ubezpieczenia Społecznego. Składki te dodajemy do dochodu.

Kolejnym warunkiem jest to, że przedsiębiorca musi prowadzić biznes w poprzednim roku kalendarzowym przez przynajmniej 60 dni.

Małego ZUS plus nie wolno opłacać w pierwszym roku działalności. Wcześniej należy korzystać z ulgi na start.

Następnym warunkiem jest to, że niższe składki na ubezpieczenia społeczne przysługują przez 32 miesiące w ciągu ostatniego pół roku. Jeżeli w 2019 roku korzystaliśmy z małego ZUS to nie wlicza się go do wspomnianych 36 miesięcy.

Ile wynosi Mały ZUS? 

Według obliczeń Ministerstwa Przedsiębiorczości, przeciętny przedsiębiorca z 2800 zł miesięcznego, przeciętnego dochodu, który skorzysta z nowej kulki, płaci co miesiąc niespełna 443 zł za ubezpieczenie społeczne kropka jest to 549 zł mniej w porównaniu do pełnej składki ZUS w roku 2020. Nie bierzemy pod uwagę ubezpieczenia zdrowotnego.

Najlepiej jest ustalić wysokość składki. Możemy to zrobić samodzielnie odliczając przeciętny miesięczny dochód z działalności gospodarczej za ubiegły rok. Dzielimy roczny dochód z działalności w poprzednim roku kalendarzowym przez liczbę dni kalendarzowych prowadzenia naszej działalności. Kiedy mamy wynik, następnie dzielimy go przez 30 i zaokrąglamy liczbę do pełnych groszy.

Podstawa składki jaką za deklarujemy nie może być Kwota niższa niż 30% minimalnego wynagrodzenia za pracę za dany rok oraz nie powinna ona przekraczać 60% prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego na określony rok.

Z Małego ZUS-u plus, nie może korzystać jednak każdy

Nie mogą z niego korzystać osoby, które w poprzednim roku prowadziły działalność jako:

• osoba wykonująca wolny zawód, 

• twórca artystyczny,

• wspólnik w spółce,

• osoba prowadząca szkołę,

• osoba prowadząca przedszkole.

A ulga nie obejmuje także przedsiębiorców, którzy rozliczanie są w oparciu o kartę podatkową, a równocześnie korzystali ze zwolnienia z podatku od towaru, a także usług VAT.

Zobacz też: http://www.jobston.pl/biznes-bez-zakladania-firmy/

Raty annuitetowe – czym są i na czym polegają?

0

Branża finansowa pełna jest skomplikowanych pojęć, które są niezrozumiałe dla osób, które do tej pory nie interesowały się produktami bankowymi. Wśród nich można wyróżnić między innymi raty annuitetowe, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się dla nas skomplikowane. W końcu większość z nas przyzwyczajona jest do rat malejących. Warto jednak wiedzieć czym jest taki rodzaj rat, ponieważ może nam to w przyszłości ułatwić decyzję o tym, jaki rodzaj kredytu jest najkorzystniejszy w danej sytuacji. Zobacz, czym są raty annuitetowe i kiedy warto się na nie zdecydować.

Raty annuitetowe – na czym to polega?

Pod tą skomplikowaną nazwą kryje się coś, co każdy z nas zna doskonale, a mianowicie raty  annuitetowe to raty równe. Oznacza to, że decydując się na kredyt z takimi ratami, cały czas spłacamy taką samą wysokość raty i nie maleje ona w ciągu kolejnych miesięcy. To przeciwieństwo bardzo popularnych w ostatnim czasie rat malejących. Taki rodzaj rat składa się z dwóch części – części kapitałowej i części odsetkowej. Część kapitałowa służy do spłaty sumy, którą pożyczyliśmy, a część odsetkowa, to po prostu odsetki od kredytu. Podczas spłacania kredytu z ratami annuitetowymi cały czas przelewamy na konto banku taką samą sumę. Jedyną rzeczą, która się zmienia, jest proporcja między częścią kapitałową a odsetkową. Na samym początku spłaty kredytu w większej części spłacamy odsetki, dopiero później przeważa kapitał. Część kapitałowa jest tak naprawdę spłacana pod koniec okresu kredytowania. Jak każde rozwiązanie także raty annuitetowe mają swoje wady i zalety.

Zaletą tego typu rat jest to, że jesteśmy w stanie przewidzieć, czy będzie nas stać na spłatę kredytu. Kwota raty jest niezmienna dlatego łatwo ją wliczyć do domowego budżetu i stwierdzić, czy będziemy ją w stanie regulować bez większych problemów. Wysokość rat annuitetowych nigdy nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem tak jak może się to zdarzyć przy ratach malejących. Raty malejące ulegają bowiem zmianom. Na samym początku płacimy zdecydowanie więcej, aby później móc się cieszyć mniejszymi ratami. Raty annuitetowe mogą pomóc osobom, które nie otrzymałyby takiego samego kredytu w ratach malejących przez zbyt niską zdolność kredytową. Na takie rozwiązanie decydują się także osoby, które wolą mieć stałe wydatki w tych samych sumach. Warto jednak wiedzieć, że wadą takiego rozwiązania jest to, że kredyt z ratami annuitetowymi może być droższy. Przez to, że na początku spłacamy w większej części odsetki, a nie kapitał, to kapitał będzie spłacany dłużej, a odsetki będą naliczane w dużej mierze od wyższych kwot.

Różnice między ratami annuitetowymi a malejącymi

Raty malejące tak samo, jak annuitetowe składają się z części odsetkowej oraz kapitałowej. Istnieje jednak kilka diametralnych różnic, między tymi rozwiązaniami. Pierwszą dość znaczącą różnicą jest proporcja części kapitałowej i odsetkowej między ratą malejącą, a annuitetową. Metoda annuitetowa zakłada, że do raty kapitałowej, nalicza są odsetki, od całości kapitału, a następnie dzielone na ilość rat. Raty są stałe, a na początku spłacamy głównie cześć odsetkową. W przypadku rat malejących część kapitałowa nie zmienia się cały czas, a jej wysokość jest stała i ustalana na samym początku.

Podsumowując raty annuitetowe https://habzafinanse.com.pl/czym-sa-raty-annuitetowe/ czyli raty równe, to dość znane rozwiązanie jednak rzadko kiedy używa się wobec nich tej nazwy. Równa wysokość rat, może być korzystna dla wielu osób. Przed zaciągnięciem kredytu warto jednak zastanowić się nad tym, jaki rodzaj rat najbardziej nam odpowiada.

5 powodów, dla których warto mieć obsługę prawną w firmie

0
5 powodów, dla których warto mieć obsługę prawną w firmie

Prowadzenie własnej firmy zawsze jest obarczone ryzykiem, które nie ogranicza się do sfery finansów. Wiąże się ono również z funkcjonowaniem w rzeczywistości wypełnionej prawnymi regulacjami, a w niej łatwo się zagubić. Jeśli nie dysponuje się wiedzą z zakresu aktualnych przepisów, ulg czy ograniczeń, lepiej skorzystać z obsługi prawnej dla firm. Dlaczego warto wesprzeć się usługami profesjonalnej kancelarii w swojej działalności?

Optymalizacja prawna firmy

Korzystanie z pomocy radcy prawnego lub adwokata specjalizującego się w różnych gałęziach prawa daje możliwość dostosowania działalności przedsiębiorstwa do aktualnych przepisów. Specjalista, znając nowe regulacje, wprowadzane zmiany i obowiązujące prawa, rekomenduje modyfikacje pozwalające na bezpieczne i w pełni legalne funkcjonowanie na rynku.

Jeżeli w umowach, statutach czy innych dokumentach albo w konkretnych aspektach działalności pojawią się kwestie wzbudzające wątpliwość, obsługa prawna w firmie pomoże poprawić niedoskonałości. Optymalizacja prawna może wiązać się z audytem, dającym szansę zapoznać się z każdą sprawą związaną z prowadzonym biznesem. Radca prawny sprawdza wówczas treść dokumentacji oraz jej obieg. Przygląda się też relacjom z kontrahentami oraz pracownikami. Po przeanalizowaniu sytuacji specjalista proponuje nowe rozwiązania albo ulepszenie dotychczasowych. Wszystko ma służyć interesom firmy i sprzyjać jej rozwojowi.

Bezpieczeństwo

 Prowadzenie działalności gospodarczej bez jakiejkolwiek pomocy prawnej naraża przedsiębiorstwo na rozmaite zagrożenia i finansowe straty. Jeżeli podejmowanie decyzji i konkretnych działań nie jest poprzedzone przeanalizowaniem przepisów, ryzyko związane z funkcjonowaniem biznesu zdecydowanie się zwiększa. Część przedsiębiorców ma świadomość zagrożeń, dlatego podejmowanie każdego kroku w działalności w ich przypadku wiąże się ze stresem i niepewnością.

Obsługa prawna w firmie daje poczucie bezpieczeństwa. Gwarantuje spokój, chroni przed niepotrzebnymi nerwami i zbędnymi problemami. Przedsiębiorca nie musi się martwić ani ponosić konsekwencji niewiedzy czy braku fachowego spojrzenia na sprawę. Pomoc specjalistów minimalizuje ryzyko popełnienia kosztownego błędu. Umożliwia też wdrożenie rozwiązań najkorzystniejszych dla firmy. Stała opieka prawna i błyskawiczna reakcja na ewentualne problemy pozwala zapobiec kryzysom. Najczęściej wystarczy wykonać telefon czy wysłać wiadomość do radcy, by uzyskać odpowiedzi czy naprawić pomyłki.

Pomoc w negocjacjach

Zawarcie korzystnej umowy wymaga sprawnej negocjacji warunków. Pełnomocnik może zająć się tym w imieniu klienta albo pomóc mu w przygotowaniach do negocjacji prowadzonych osobiście. Specjalista oceni, czy środki i cele okażą się korzystne z punktu widzenia interesów firmy i prawa. W razie potrzeby skoryguje tok prowadzonych rozmów, by negocjacje przyniosły zamierzony skutek. Co więcej, radca prawny pomoże w sporządzeniu umowy czy porozumienia, aby dokument w pełni zabezpieczał dobro prowadzonej działalności.

Obniżenie kosztów

Stała obsługa prawna w firmie jest tańsza niż opłacanie doraźnych usług lub zatrudnienie wewnętrznego prawnika. Dlaczego tak się dzieje? Formowanie nowego etatu generuje koszty. Ponadto doraźne usługi mają wyższą cenę, dlatego że prawnik potrzebuje więcej czasu na zapoznanie się ze sprawą, charakterem firmy, jej strukturą i działaniami. Jeśli rozwiązanie potrzebne jest jak najszybciej, również przełoży się to na koszty. Stała obsługa okaże się tańsza, dlatego że specjalista dobrze zna przedsiębiorstwo oraz każdy aspekt jego funkcjonowania, co skraca czas i zmniejsza nakłady pracy potrzebne do wdrożenia ewentualnych zmian albo udzielenia rady.

Możliwość skoncentrowania się na prowadzonym biznesie

Jeżeli firma korzysta z obsługi prawnej, nad jej sprawami czuwają specjaliści. Radcy są w stanie na bieżąco rozwiązywać pojawiające się problemy i udzielać wskazówek. Dopasowują też zakres prac do aktualnych potrzeb przedsiębiorstwa. Właściciel firmy oraz jego pracownicy mogą skupić się więc na swoich kluczowych obowiązkach. Czas i zasoby są przeznaczone na rozwijanie biznesu i pomnażanie zysków.

Obsługa prawna firm gwarantuje, że działalność będzie prowadzona zgodnie z obowiązującymi przepisami. Eksperci znający aktualne regulacje w każdej chwili mogą wyjaśniać problematyczne kwestie, wspierać radą i specjalistyczną wiedzą. Korzystanie z pomocy prawnej ma wiele zalet z punktu widzenia biznesu, dlatego warto rozważyć rozpoczęcie współpracy z radcą. To dobra decyzja zarówno dla wzrostu efektywności firmy, jak i bezpieczeństwa prowadzonych przez nią działań.

Źródło: https://kancelaria-pertek.pl

Szukasz księgowej? Sprawdź jakie usługi oferuje biuro rachunkowe!

0
biuro rachunkowe

Każde biuro rachunkowe może oferować odmienny zakres usług, niektóre zapewniają kompleksową obsługę, zaś inne specjalizują się w tylko podstawowych kwestiach. Jeżeli jesteś już zdecydowany na współpracę z biurem rachunkowym, powinieneś dokładnie zapoznać się z jego ofertą. Na rynku działa wiele biur księgowych, które zapewniają wykonywanie tylko i wyłącznie podstawowych usług księgowych.

Do podstawowych usług zazwyczaj zaliczyć można prowadzenie ksiąg handlowych, czyli opracowanie polityki rachunkowości, wyliczanie podatków i zamknięcie ksiąg na koniec roku podatkowego oraz prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów, a mianowicie sprawdzanie dokumentów, ewidencjonowanie operacji gospodarczych i sporządzanie rozliczenia rocznego. Dodatkowo takowe biura rachunkowe oferują również usługi w zakresie rozliczania ryczałtu ewidencjonowanego oraz usługi kadrowo-płacowe (tworzenie list płac pracowników, obliczanie miesięcznych zaliczek oraz składek).

Natomiast, jeżeli zależy nam na większym wsparciu powinniśmy szukać biura rachunkowego o bogatszej ofercie. Doskonałym rozwiązaniem są biura rachunkowe wykonujące oprócz podstawowych usług księgowych, usługi w zakresie doradztwa biznesowego i pozyskiwania dodatkowego finansowania. Tego typu biura z pewnością będą idealnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców szukających pomocy przy zakładaniu, rozwijaniu, przekształcaniu, czy też likwidacji firm oraz potrzebujących dokumentacji do wniosków kredytowych, rozliczania dotacji z Urzędu pracy lub unijnych.

Usługi księgowe Poznań – szeroki wachlarz świadczeń i kompleksowe podejście do klienta 

Wysokiej jakości usługi księgowe świadczy biuro rachunkowe Bilans z Poznania. Działa na rynku od ponad 20 lat, zatrudnia profesjonalnych księgowych oraz doradców, a także dysponuje nowoczesnym sprzętem i narzędziami. Ponadto cieszy się wieloma pozytywnymi opiniami, szerokim wachlarzem usług oraz owocną współpracą z doradcami kredytowymi, doradcami ds. funduszy UE, kancelariami adwokackimi i radcowskimi.

Usługi księgowe Poznań to gwarancja prowadzenia uporządkowanych ksiąg rachunkowych oraz ksiąg przychodów i rozchodów, dzięki temu przedsiębiorca może w każdej chwili skontrolować i przeanalizować swoją sytuację finansową. Sprawdzić wszystkie operacje gospodarcze, znaleźć dane o przychodach ze sprzedaży i rozchodach, a tym samym przeprowadzić ewidencję zakupionych materiałów i towarów handlowych. Usługi księgowe Poznań zapewniają również poprawne prowadzenie ewidencji ryczałtowej, ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych, wyposażenia i przebiegu pojazdu oraz przygotowywanie prawidłowo sporządzonych sprawozdań finansowych. 

Ponadto biuro rachunkowe Bilans oferuje dodatkowe usługi księgowe Poznań związane z nadprogramową obsługą rachunkową np. sprawozdawczość, czy też pomoc przy przygotowywaniu dokumentacji kredytowej lub leasingowej. Przedsiębiorcy mogą liczyć także na doradztwo wykwalifikowanych doradców podatkowych, czy też pomoc przy rozliczaniu dotacji z Urzędu Pracy i unijnych. Więcej informacji odnośnie specjalizacji biura można dowiedzieć się na https://bilans.poznan.pl/.

Jaką kasę fiskalną wybrać?

0
Kasa fiskalna

Każdy młody przedsiębiorca zakładając działalność gospodarczą musi podjąć kilka ważnych wyborów, które będą miały znaczenie dla jego przyszłej działalności. Między innymi powinien zastanowić się jaką nazwę będzie nosiła jego firma, czy będzie to działalność gospodarcza jednoosobowa czy też będzie przyszłym pracodawcą i będzie zatrudniał pracowników. Powinien zastanowić się na jakich zasadach będzie rozliczał się z urzędem skarbowym, czy będzie to działalność gospodarcza prowadzona na zasadach ogólnych czy też w formie ryczałtu.

Uprawnienia sepowskie atutem pracownika

0
Uprawnienia sepowskie atutem pracownika

Zastanawiasz się, jak zwiększyć swoje szanse na dobrą pracę. Może warto się zastanowić na zdobyciem uprawnień SEP. Pracodawcy bardzo często szukają pracowników, którzy mają takie świadectwa kwalifikacyjne.

Na czym dokładnie polegają audyty energetyczne?

0
Na czym dokładnie polegają audyty energetyczne

Warto wiedzieć, że audyty energetyczne Katowice będą świetną opcją w dwóch sytuacjach. W pierwszej z nich dostrzegalne będzie zdecydowane zwiększenie się kosztów związanych z eksploatacją budynków, a w drugiej planowane prace modernizacyjne będą finansowane premią termomodernizacyjną. Na czym jednak dokładnie polegają audyty energetyczne Katowice?

Jak sprawdzić, czy pożyczka pozabankowa nie jest oszustwem?

0
Jak sprawdzić, czy pożyczka pozabankowa nie jest oszustwem

Pożyczka pozabankowa jest sposobem na szybkie pozyskanie gotówki. Jednak czasami pośpiech jest złym doradcą. Dowiedz się, jak uchronić się przed oszustwami ze strony firm pożyczkowych. Na co zwracać uwagę podczas zaciągania szybkiej pożyczki?

Ostrożności nigdy za wiele

Firmy pożyczkowe wciąż tworzą nowe produkty finansowe i kuszą ciekawymi ofertami. Szybka pożyczka wydaje się najłatwiejszym rozwiązaniem, aby doraźnie rozwiązać problemy finansowe. Przy wyborze firmy pożyczkowej trzeba działać bardzo ostrożnie. Pamiętajmy o tym, aby w trakcie zaciągania pożyczki przez internet nie patrzeć tylko na reklamowe hasła. Pożyczka przez internet pozwoli nam w krótkim czasie uzyskać pieniądze, jednak warto w tym przypadku korzystać ze sprawdzonych firm pożyczkowych. Zwracajmy uwagę na to, czy wszelkie formalności są dokonywane zgodnie z prawem i obowiązującymi przepisami.

Jak nie dać się oszukać?

Nie zachowując odpowiedniej ostrożność podczas szukania ofert pożyczek pozabankowych, często możemy natknąć się na nieuczciwe firmy pożyczkowe, które stanowią niebezpieczeństwo dla pożyczkobiorcy. Jednym z najbardziej znanych oszustw tego typu jest tzw. pożyczka na słupa. Polega ona na tym, że dana osoba oferuje sporą kwotę pożyczki komuś, kto zaciągnie za nią pożyczkę pozabankową i podpisze formalności.
Otrzymując taką propozycję powinniśmy zachować szczególną ostrożność i nie dać się wciągnąć w podejrzane interesy. Za naiwność niestety bardzo często płaci się wysoką cenę. Osoba zlecająca najczęściej szybko znika wraz z gotówką, natomiast pożyczkobiorca pozostaje z długiem i jest ścigany przez firmy pożyczkowe. Jedynym wyjściem jest spłacanie takiego długu, gdyż raczej nie mamy szans na uniknięcie odpowiedzialności poprzez złożenie własnoręcznego podpisu na umowie.

Wyłudzanie ważnych informacji

Kolejnym oszustwem, na które trzeba uważać, jest wyłudzanie danych lub pieniędzy. Niektóre firmy pożyczkowe działające w sieci działają tak sprytnie, że nie jest łatwo wychwycić problemów. Zrezygnujmy zatem z usług firm pożyczkowych, które już na początku żądają przykładowo zapłaty za rozpatrzenie wniosku. Nie udostępniajmy swoich danych podejrzanym firmom, gdyż wyłudzenie danych osobowych to kolejny problem, który wciąż się rozrasta.

Wyłudzanie danych lub pieniędzy

Zaciągnięcie pożyczki pozabankowej jest dosyć stresującą sytuacją i wymaga zachowania zdrowego rozsądku. We wniosku pożyczkowym trzeba udostępnić wiele swoich danych, które nie zawsze zostaną słusznie wykorzystane. Zadbajmy o to, aby systematycznie kontrolować rynek pożyczek i porównywać kilka ofert przed podjęciem ostatecznej decyzji odnośnie wyboru firmy pożyczkowej. Pożyczka przez internet nie musi być od razu oszustwem. Poznajmy oferty kilku firm i dostosujmy je do swoich oczekiwań. Jeśli nie jesteśmy pewni swojego wyboru, poprośmy o pomoc kogoś bliskiego, kto bardziej zna się na rynku pożyczkowym lub skorzystajmy z usług doradcy finansowego. Szybka pożyczka to dobre rozwiązanie dla każdego, kto potrzebuje gotówki na już. Pamiętajmy jednak o tym, że taki dług trzeba systematycznie spłacać wraz z odsetkami. Szukasz bezpiecznej firmy pożyczkowej? Sprawdź ofertę https://www.extraportfel.pl/.

Zalety plastikowych opakowań

0
Zalety plastikowych opakowań

Trwałość i możliwość wykorzystywania produktów wielokrotnie to obecnie jedna z bardziej pożądanych cech. Aby było to możliwe, muszą być one przede wszystkim wykonane z odpowiednich materiałów. Dlatego nie dziwi fakt, że plastik wskazywany jako jeden z trwalszych materiałów jest często wykorzystywany na przykład do produkcji różnych opakowań.

Składasz wniosek o kredyt hipoteczny? Podpowiadamy jak skutecznie strać się o kredyt

0
Składasz wniosek o kredyt hipoteczny? Podpowiadamy jak skutecznie strać się o kredyt

Procedura uzyskania kredytu hipotecznego jest trochę dłuższa niż w przypadku innych kredytów. Może potrwać kilka dni lub jeszcze dłużej. To, czy kredy zostanie przyznany, czy też nie, zależy od wielu czynników. Jak wygląda proces rozpatrywania wniosku o kredyt hipoteczny i jakie dokumenty należy złożyć? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej.

Wniosek o kredyt hipoteczny

Wniosek o taki kredyt możemy przedłożyć dopiero po wstępnej, pozytywnej ocenie zdolności kredytowej. Wskazówki dotyczące tego, jak złożyć wniosek o kredyt hipoteczny sprawdzisz na blogu kredyt-na-bank.pl, dzięki czemu łatwiej będzie ci przejść przez cały proces. Wniosek zostanie przyjęty, kiedy na podstawie informacji dotyczących budżetu domowego, sytuacja wnioskodawcy zostanie oceniona jako dobra. Tego typu kredyt przeważnie jest zaciągany na poczet dużych inwestycji jak kupno lub wybudowanie domu bądź mieszkania. W momencie składania wniosku kredytobiorca powinien okazać umowę przedwstępną zawartą z deweloperem lub właścicielem. Zawiera ona bowiem informacje dotyczące przewidywanego czasu potrzebnego na załatwienie wszystkich formalności.

Wraz z wnioskiem należy złożyć takie dokumenty jak:

  • zaświadczenie o dochodach,
  • wyciąg z konta,
  • wpis w księdze wieczystej w przypadku obecnego właściciela nieruchomości,
  • pozwolenie na budowę w przypadku budowy domu,
  • prospekt informacyjny zawierający szczegółowy przebieg budowy w przypadku mieszkań z rynku pierwotnego.

Gdy wniosek kredytowy jest złożony, wówczas rozpoczyna się oczekiwanie na weryfikację dokumentacji przez analityka bankowego. Zdarza się, że podczas wstępnej i pozytywnej analizy zdolności kredytowej, bank może zaproponować inne warunki, bardziej odpowiednie dla danego kredytobiorcy. Może również dojść do takiej sytuacji, w której pomimo pozytywnej oceny wniosek może zostać odrzucony, jeśli bank uzna inwestycje lub kredytowaną nieruchomość za wątpliwą i niepewną.

Jeśli wniosek przeszedł pozytywnie przez całą weryfikację, wówczas przychodzi czas na podpisanie umowy kredytu. Aby kredyt został uruchomiony, konieczne jest podpisanie aktu notarialnego przenoszącego własność na kredytobiorcę, jak również złożenie wniosku o ustanowienie hipoteki na rzecz banku.

Procedura oceny wniosku o kredyt hipoteczny

Dla każdego klienta ubiegającego się o kredyt hipoteczny, czas, jaki bank poświęci na rozpatrywanie wniosku, jest bardzo istotny. Nie mniej ważny jest również to, ile trwa procedura uzyskania środków z kredytu. Dlatego już na etapie wstępnego przeglądania ofert na warto ocenić swoją zdolność kredytową i tym samym, sprawdzić swoje możliwości. Nie zaszkodzi skonsultować się z doradcą kredytowym, który nie tylko oceni czy dany kredytobiorca ma szansę otrzymać kredyt hipoteczny, co doradzi w kwestii dokumentów, potrzebnych do finalnego wniosku. Pomoże również w wyborze odpowiedniej oferty, co pozwoli uniknąć czasochłonnej procedury weryfikacyjnej.

Standardowa procedura rozpatrywania wniosku o kredyt hipoteczny zazwyczaj przebiega w następującej kolejności:

  • ocena zdolności kredytowej,
  • złożenie wniosku kredytowego,
  • weryfikacja wniosku,
  • decyzja o przyznaniu kredytu,
  • podpisanie umowy kredytowej,
  • uruchomienie środków.

Wszystko to ma na celu sprawdzić, czy kredytobiorca będzie w stanie spłacić zaciągnięte zobowiązanie.