Mity na temat prowadzenia franczyzy

0
730
Mity na temat prowadzenia franczyzy

Mimo popularności franczyzy, istnieje szereg mitów i legend, które należy wziąć pod uwagę, gdyż w większości są one nieprawdziwe. Ponadto mogą one powstrzymać niektórych przedsiębiorców przed podjęciem ryzyka i rozpoczęciem działalności w środowisku biznesowym, które niewątpliwie może być dla nich korzystne.

Nabycie franczyzy jest zawsze drogie

Szczerze mówiąc, otwarcie franczyzy dużych marek, które są rozpoznawalne na całym świecie, takich jak na przykład McDonald’s, wymaga znacznej inwestycji. Ale nawet w tego typu dużych franczyzach istnieją różne opcje, które mogą znacznie zmniejszyć tę inwestycję. W rzeczywistości, sieć hamburgerów oferuje konwencjonalny model, który wymaga więcej niż 2 miliony złotych. Ale ma też model BFL, w którym firma bierze na siebie koszty działalności, a następnie wynajmuje je franczyzobiorcy. Oprócz różnych opcji, które oferują duże marki, istnieje również nieskończona liczba możliwości, aby otworzyć dochodowe franczyzy marek, które są być może mniej znane, ale które są tańsze. W rzeczywistości, istnieją opcje za niewiele więcej niż 10 000 zł lub 20 000 zł. Ta dysproporcja eliminuje pierwszy wielki mit o franczyzie – jej wysoką cenę – i pokazuje, że pieniądze nie są barierą nie do pokonania, która uniemożliwia przedsiębiorcom korzystanie z tego udanego modelu biznesowego.

Franczyzy nie wymagają pracy

Istnieje również inna, całkowicie błędna legenda na temat franczyzy, która obraca się wokół wysiłków, jakie trzeba włożyć w biznes, aby zadziałał. Oczywistym jest, że posiadanie sklepu o znanej marce ułatwia i otwiera wiele możliwości. Może to nawet oznaczać, że klienci sami przyjdą do Ciebie i nie ma potrzeby opracowywania nowych modeli marketingowych, aby przyciągnąć klientów. Nie oznacza to jednak, że franczyza może być prowadzona z kanapy w domu przedsiębiorcy. Wręcz przeciwnie, i jak każdy biznes, wymaga to czasu. W przeciwnym razie istnieje duże prawdopodobieństwo, że franczyza zakończy się niepowodzeniem.

Zobacz także: Jeżeli poszukujesz ofert franczyz, sprawdź obszerny katalog franczyz i wybierz branżę dla siebie.

Są one gwarancją sukcesu

Wystarczy trochę poszperać w internecie, by odkryć nieskończoną ilość przypadków, w których wspomina się o porażce ważnej franczyzy. Nie tylko pojedynczego franczyzobiorcy, ale także całej firmy, która opiera swój rozwój na tym wymagającym inwestycji modelu. Otwarcie franczyzy jest mniej ryzykowne niż otwarcie zupełnie nowej firmy, która nie jest znana opinii publicznej. Nie oznacza to jednak, że jest to nieomylny model biznesowy.

Innowacja jest nieistotna

Innym mitem, który może zniechęcić przedsiębiorców do wejścia w ten system biznesowy jest przekonanie, że franczyza pozostawia niewiele miejsca na improwizację i innowacje, ponieważ opiera się na systemie biznesowym, który już istnieje i udowodnił swoją wartość. W rzeczywistości najbardziej powszechne jest to, że franczyzodawcy są zawsze otwarci i chętni do słuchania różnych propozycji, które mogą pochodzić od ich franczyzobiorców, aby wprowadzać innowacje zarówno w produktach lub usługach, jak i w marketingu, reklamie czy logistyce. Franczyzodawca jest świadomy, że osobą, która ma największy kontakt z klientem końcowym jest właśnie franczyzobiorca i dlatego lepiej zna nowe wymagania społeczeństwa. Jednak fakt, że zmiany we franczyzie muszą być przeprowadzane w jednolity sposób przez wszystkich franczyzobiorców jest prawdziwy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here