Co nie podlega rękojmi?

0
89

Co nie podlega rękojmi?

Co nie podlega rękojmi?

Rękojmia to gwarancja, którą sprzedawca udziela kupującemu na jakość towaru. Jednak istnieją pewne sytuacje, w których rękojmia nie obowiązuje. Poniżej przedstawiamy listę rzeczy, które nie podlegają rękojmi.

1. Uszkodzenia wynikłe z nieprawidłowego użytkowania

Jeśli towar został uszkodzony w wyniku nieprawidłowego użytkowania, sprzedawca nie jest odpowiedzialny za naprawę lub wymianę. Przykładowo, jeśli kupujesz elektroniczne urządzenie i uszkodzisz je poprzez zalanie wodą, sprzedawca nie będzie musiał pokryć kosztów naprawy.

2. Normalne zużycie

Jeśli towar uległ uszkodzeniu w wyniku normalnego zużycia, nie możemy oczekiwać, że sprzedawca pokryje koszty naprawy. Na przykład, jeśli kupujesz buty i po kilku miesiącach noszenia podeszwa się zużywa, nie możesz żądać od sprzedawcy darmowej wymiany.

3. Uszkodzenia spowodowane przez klienta

Jeśli towar został uszkodzony przez klienta, na przykład w wyniku próby naprawy samodzielnie, sprzedawca nie jest zobowiązany do naprawy lub wymiany. W takiej sytuacji to klient ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia.

4. Wyłączenia w umowie

W niektórych umowach sprzedaży mogą być zawarte klauzule wyłączające odpowiedzialność sprzedawcy za określone uszkodzenia lub wady. Jeśli takie klauzule są obowiązujące, sprzedawca nie będzie musiał ponosić odpowiedzialności za te konkretne sytuacje.

5. Towary sprzedawane jako wadliwe

Jeśli towar został sprzedany jako wadliwy, a kupujący był świadomy tej wady przed zakupem, sprzedawca nie będzie musiał ponosić odpowiedzialności za naprawę lub wymianę. W takiej sytuacji kupujący akceptuje towar w stanie, w jakim się znajduje.

Podsumowanie

Rękojmia jest ważnym aspektem ochrony praw konsumenta. Jednak istnieją pewne sytuacje, w których sprzedawca nie jest zobowiązany do naprawy lub wymiany towaru. Należy pamiętać, że rękojmia nie obejmuje uszkodzeń wynikłych z nieprawidłowego użytkowania, normalnego zużycia, uszkodzeń spowodowanych przez klienta, wyłączeń w umowie oraz towarów sprzedawanych jako wadliwe.

Wezwanie do działania dotyczące Co nie podlega rękojmi:

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, istnieją pewne produkty i usługi, które nie podlegają rękojmi. Przed dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z usługi, zalecamy zapoznanie się z poniższymi wyjątkami:

1. Produkty spożywcze, w tym żywność, napoje i suplementy diety.
2. Produkty, które ulegają szybkiemu zużyciu lub mają krótki termin przydatności do spożycia.
3. Produkty, które zostały dostarczone w stanie uszkodzonym lub niekompletnym, jeśli zostało to zauważone przez konsumenta w momencie odbioru.
4. Usługi świadczone natychmiast po dokonaniu transakcji, np. usługi telekomunikacyjne, transportowe, hotelowe.
5. Produkty lub usługi, które zostały dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumenta, np. produkty wykonane na zamówienie.
6. Produkty, które ulegają szybkiemu zużyciu lub mają krótki termin przydatności do spożycia.
7. Produkty, które zostały dostarczone w stanie uszkodzonym lub niekompletnym, jeśli zostało to zauważone przez konsumenta w momencie odbioru.
8. Usługi świadczone natychmiast po dokonaniu transakcji, np. usługi telekomunikacyjne, transportowe, hotelowe.
9. Produkty lub usługi, które zostały dostosowane do indywidualnych potrzeb konsumenta, np. produkty wykonane na zamówienie.

Zachęcamy do dokładnego zapoznania się z warunkami sprzedaży i regulaminem przed zakupem lub skorzystaniem z usługi.

Link do strony internetowej Boboija: https://www.boboija.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here